در این مقاله  با تاثیر شبکه های اجتماعی در کسب و کار و تجارت الکترونیک اشنا می شویم و بررسی می کنیم که شبکه های اجتماعی برای کسب و کار ما سود دارد یا زیان ؟!

کدام شبکه اجتماعی برای تبلیغ و توسعه بهتر است ؟!

تاثیر شبکه های اجتماعی در کسب و کار:

مقاله چرا باید شبکه اجتماعی داشته باشیم

این مطلب بصورت اختصاصی توسط طراحی سایت ماهور وب نوشته شده و انتشار شده است !

لطفا از نشر بدون رعایت حق کپی رایت پرهیز کنید .

تاثیر شبکه های اجتماعی در کسب و کار

امروزه این امر کاملا قابل درک است که اکثریت مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند .

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است نتیجه برا ان شده است که استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی به ۳ میلیارد نفر خواهد رسید.

که با توجه به وجود تلفن های هوشمند و دسترسی اسان به شبکه های اجتماعی امری بدیهی است .

بدون شک می توان به این مهم پی برد  که استفاده از شبکه های اجتماعی جهت توسعه کسب و کار می تواند مفید باشد .

چه بهتر که در کنار بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی از یک وب سایت جهت توضیح جامع و کاملتر محصولات خود نیز بهره ببریم.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تجارت الکترونیک دیگر روش های قدیمی بازاریابی منسوخ شده اند و دیگر پاسخگوی نیازهای کسب و کارها نیستند .

اکنون برخی از شبکه های اجتماعی مطرح جهان را معرفی و کاربردهای ان را اعلام می کنیم :

فیسبوک

تاثیر فیسبوک بر طراحی سایت

فیسبوک که در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ عرضه شد .

در حال حاضر پر کاربر ترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان است .

هر چند این شبکه اجتماعی از دسترس ایرانیان خارج است اما می تواند جهت توسعه کسب و کار و تبلیغ وبازاریابی از ان بهره هایی جست .

توییتر

تاثیرات توییتر در طراحی سایت

توییتر در سال ۲۰۰۶ راه اندازی شده است .

توییتر نوعی سرویس شبکه اجتماعی و میکروبلاگینگ آنلاین است که به کاربرانش امکان می‌دهد پست‌هایی متن محور تا ۱۴۰ کاراکتر را، معروف به “توییت”، بفرستند و بخوانند.

که خود این امر میتواند جهت ارائه اخبار کوتاه و یا معرفی محصولی جدید به کاربران در توییتر مفید واقع شود .

هر چند ۱۴۰ کاراکتر بسیار کوتاه برای ارسال خبر و معرفی محصول است اما میتوان با استفاده از ارائه خبری کوتاه و لینک دهی به صفحه محصول یا خبر ( در وب سایت خویش ) کابران بسیاری را برای وب سایت خود جذب کنید .

لینکدین

لینکدین در سال ۲۰۰۲ تاسیس و در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد .

لینکدین بر ۲۴ زبان زنده دنیا قابل دسترس است.

این شبکه اجتماعی حرفه‌ای هدفی ساده را در سر می‌پروراند: اتصال دادن حرفه‌ای‌های جهان با یکدیگر به منظور افزایش کارایی و موفقیت آنها

با پیوستن به این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند به افراد،‌ مشاغل، اخبار، اطلاعات جدید و ‌دیدگاه‌های مختلفی که می‌توانند در ارتقا حرفه‌ای آنها تاثیرگذار باشند،‌ دسترسی پیدا کنند. اگر به دنبال برقراری ارتباط با افرادی هستید که در صنایع و موقیعت شغلی مشابه شما هستند، این شبکه گزینه بسیار مناسبی است.

گوگل پلاس

تاثیر گوگل پلاس در بازاریابی

سرویس گوگل پلاس که توسط گوگل در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد .

یکی از رقیب های گوگل پلاس ، فیسبوک است که به واضح می توان به این امر پی برد که گوگل پلاس ویژگی ها و خدمات بهتری نسبت فیسبوک را داراست .

در واقع شما می‌توانید با این حلقه‌ها، پیام‌ها و اشتراکات خود را بسیار شخصی و تعریف شده نمایید. و حتی حلقه‌های خود را بسازید و آن‌را مدیریت کنید. دوستان و همکاران و همکلاسی‌ها و حتی فامیل خود را در یک یا چند حلقه مشترک نموده و حق دسترسی‌های محتلفی به هر حلقه بدهید .

با توجه به اینکه با راه اندازی یک حساب در گوگل می توان به کلیه امکانات گوگل مانند : جیمیل ، یوتیوب ، گوگل درایو و … ) دسترسی پیدا کرد میتوان عنوان کرد که گوگل پلاس یکی از قدرت های شبکه اجتماعی است .

اینستاگرام

تاثیرات اینستاگرام در طراحی سایت

اینستاگرام که یکی از محبوب ترین شبکه اجتماعی نزد ما ایرانیان است .

اینستاگرام سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده است و صاحب اصلی ان نیز فیسبوک می باشد .

با این برنامه میتواند تصویر ، متن ، ویدئو اشتراک گذاری کرد و با دیگران نیز در ارتباط بود .

با استفاده از اینستاگرام می توانید به اسانی خدمات و محصولات خود را به کاربران این شبکه اجتماعی معرفی کنید و بخش بازاریابی خود را تقویت و کسب و کار خود را رونق بخشید .

بدون شک امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی در سئو وب سایت ها نیز ایفا می کنند.

بهتر است در صورت راه اندازی وب سایت از راه اندازی شبکه های اجتماعی برای سایت و کسب و کار خود غافل نشوید .

طراحی سایت ماهور وب در خدمات طراحی سایت خود علاوه بر طراحی سایت یک پیچ اینستاگرام با ۵۰۰ دنبال کننده به شما هدیه خواهد داد علاوه بر این یک کانال تلگرامی با ۱۰۰۰ عضو و چندین هدیه دیگر را نیز دریافت خواهید کرد .

تا علاوه بر بازاریابی از طریق وب سایت ، بتوانید در اینستاگرام نیز محصولات خود را معرفی کنید و کسب و کار خود را رونق بخشید.

بدون شک با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و راه اندازی یک وب سایت مناسب می توانید پیشرفت چشمگیری را در کسب و کار خود حس کنید .


پیشنهاد می کنیم مقاله ” چرا باید یک وب سایت داشته باشیم ؟ ” را نیز بخوانید

1 پاسخ به تاثیر شبکه های اجتماعی در کسب و کار
  1. طراحی سایت مشهد ۲۳ آذر ۱۳۹۶ در ۱۴:۱۷ پاسخ

    ممنون خیلی خوب بود


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سه × پنج =

منوی سایت

ماهور وب

mamad

مشاوره رایگان
ما اینجاییم!